درباره خط تولید کیک و کلوچه

برای احداث کارخانه کیک و کلوچه نیاز به ماشین‌آلات متنوعی است که البته بیشتر این ماشین‌آلات صنایع غذایی مصرف چندگانه دارند و می‌توان توسط آن‌ها انواع محصولات را تولید نمود برای تولید کیک و کلوچه ابتدا باید محصول را ازنظر بازار فروش ،نوع ،وزن و اندازه مشخص نمود سپس با توجه به امکانات موجود اقدام به تولید کرد

ماشین آلات صنایع غذایی.

خط تولید کیک و کلوچه

با توجه به اهمیت و ارزش غذایی کیک و کلوچه و با نظر به اینکه از نظر کالری می تواند تامین کننده قسمتی از انرژی یومیه باشد و همچنین عمومیت مصرف آن مابین اقشار مختلف و بی همتا نبودن این فرآورده به یک گروه سنی ، جایگاه بسیار نکویی برای مصرف داراست لذا کاخانجات بسیاری در کشور ایران جهت تولید کیک و کلوچه احداث شده است و یا جدید میخواهند احداث شوند که ماشین آلاتی که جهت راه اندازی یک کارخانه کیک و کلوچه لازم است را به شما شناسایی می نماییم :

ماشین آلات و وسایل مورد احتیاج جهت خط تولید کیک: الک آرد – آسیاب شکرمیکسر کیک پمپ دار – دستگاه دیپوزیتور کیک (تزریق کننده خمیر در قالب کیک) ، دیس کیک قالب دار ، قفسه حمل دیس کیک ، فر کابینی دوار ، سرد کن عمومی ، دستگاه بسته بندی. ماشین آلات و وسایل مورد نیاز جهت خط تولید کلوچه: مخلوط کننده (میسکر)خمیر – اجاق گاز صنعتی – دیگ با گنجایش مناسب – دستگاه کلوچه زندیس کلوچه – قفسه حمل دیس کلوچه – فر کابینی دوار – سرد کن عمومی – میز کار دستگاه بسته بندی.

برای خرید دستگاه بسته بندی کیک و کلوچه با ما در ارتباط باشید

نحوه تولید کیک و کلوچه

این دو خط تولید کمی مشابه یکدیگر هستند با این  تفاوت که ممکن است در دستگاهها و تجهیزات با یکدیگر فرق داشته باشند. در ابتدا تمامی مواد اولیه به داخل دستگاه میکسر ریخته می شود و بعد از مخلوط شدن کامل این مواد خمیری یکدست و یکنواخت به دست می آید که بعد از آن خمیر باید وارد دستگاه اوکس شده و هوادهی شود. بعد از هوادهی کیک و کلوچه با خمیر هوادهی شده، حفره های بیشتر و در نهایت کیفیت بهتری نیز خواهد داشت. بعد از این مرحله کیک باید بر روی قالب ها قرار بگیرد. قالب ها را قبل از قرار گیری کیک با کاغذهای روغنی پوشش می دهند و سپس خمیر با کمک دستگاه دیپازیتور به داخل قالب ها ریخته می شود. قالب ها به درون دستگاههای فر می روند و بعد از پخته شدن به مرحله خنک سازی فرستاده می شوند که سریعا باید برای بسته بندی نیز آماده شوند. برای تهیه کلوچه نیز تمامی مراحل انجام می شود  و بعد به کمک دستگاه کلوچه زن، خمیر پخته شده برش می خورد تا به دستگاه بسته بندی فرستاده شود.

ارسال نظر