بهداشت صنایع غذایی با واترجت صنعتی آب گرم

صمصام
 
در کارخانه های تولید مواد غذایی مانند صمصام، دامداری ها، کشتارگاه ها و صنایع وابسته استفاده از انواع مواد اولیه در مراحل مختلف تولید به ایجاد حجم بالایی از آلودگی منجر می شود. مواد چرب و روغنی، شیر، دوده، ذرات پودری، بقایای مواد اولیه و … از آلودگی های متداول در صنایع غذایی به شمار می آیند. در صنایع غذایی بهداشت و تمیزی در اولویت قرار دارد و باید تمامی استانداردهای بهداشتی و اصول نظافتی به درستی رعایت گردد. نظافت تمامی بخش های محیط و نظافت کلیه تجهیزات ضرورت دارد و باید زمان کافی به این امور اختصاص داده شود. با توجه به این که مواد خوراکی به طور مستقیم بر سلامت مصرف کنندگان اثر گذار است، نباید کمترین میزان از آلودگی، میکروب، باکتری، قارچ و … با محصولات غذایی تماس داشته باشد زیرا که به سرعت کیفیت و سلامت این مواد را تحت تأثیر قرار می دهد. در این میان به کارگیری تجهیزات مناسب و کارآمد نظیر واترجت صنعتی نقش بسیار مهمی ایفا می کند.
 
از بین بردن آلودگی های چرب و روغنی توسط آب گرم ممکن می شود و به همین منظور دستگاه واترجت آب گرم در صنایع غذایی کاربردهای بسیار زیادی دارد. چربی های حیوانی، دانه های روغنی مانند ذرت، کنجد، آفتابگردان، زیتون و سایر دانه های روغنی در صنایع غذایی کاربردهای زیادی دارند و در طول عملیات فرآوری مواد چرب و روغنی به جای می گذارند که در نهایت به آلودگی تبدیل می شود. آب گرم و با فشار بالا علاوه بر این که آلودگی ها را به طور کامل از بین می برد سبب ضد عفونی شدن سطوح نیز می گردد.
 
 

اهمیت نظافت روزانه

تعیین بازه های زمانی مشخص و منظم برای انجام عملیات نظافت خط تولید و محیط در کارخانه تولید محصولات خوراکی یک اصل بسیار مهم بوده و با توجه به شرایط کاری و محیطی نظافت و شستشو باید به صورت روزانه صورت پذیرد. شستشوی روزانه در صنعت تولید و فرآوری مواد غذایی این اطمینان را می دهد که استانداردهای مربوط به بهداشت و ایمنی رعایت گردد.
 
 

شستشوی تجهیزات صنعتی با واترجت صنعتی

تأسیسات کارخانه انواع ماشین آلات، مخازن و … را در بر می گیرد که همواره باید در شرایط تمیز و بهداشتی داشته باشند. مواد شوینده برای تمیزی و ضد عفونی نمودن سطوح کاربرد دارند اما باید توجه داشت که این مواد می توانند اثرات تخریبی زیست محیطی در پی داشته باشند و یا بر اثر استفاده نادرست مواد شیمیایی با مواد غذایی تماس پیدا کرده و آن را آلوده کند. این در حالی است که با استفاده از دستگاه واترجت صنعتی علاوه بر دست یابی به تمیزی با کیفیت بالا هیچ گونه آسیبی به تأسیسات، تجهیزات، مخازن و سایر سطوح وارد نخواهد شد و در عین حال کیفیت و سلامت محصولات غذایی حفظ می گردد.
 
 

کاربرد واترجت آب گرم در شستشوی محیط

بهداشت و پاکیزگی در صنایع و کارخانه های صنایع غذایی به تجهیزات و تأسیسات منحصر نشده و تمامی سطوح کف، دیوار و حتی سقف را در بر می گیرد. واترجت صنعتی آب گرم برای شستشوی چنین سطوحی نیز کاربرد دارد و به این ترتیب با بهره مندی از یک واتر جت آب گرم امکان شستشوی تجهیزات صنعتی و محیط فراهم می گردد. چربی، گرد و غبار، رسوبات آهکی، دوده و … توسط این دستگاه های پیشرفته و لوازم جانبی مناسب از میان برداشته می شوند. آلودگی ها و جرم های سختی که بر روی سطوح باقی مانده و به بندها و درزها نفوذ کرده اند با روش های دستی از سطح جدا نخواهند شد و تنها با استفاده از قدرت بالای آب خارج شده از نازل کارواش صنعتی از بین می روند.
 
 

مزایای استفاده از واترجت صنعتی آب گرم

گرد و خاک، آلودگی و میکروب در هر جایی می توانند پنهان شوند. فشار بالای آب کثیفی ها را از نقاط مختلف حذف نموده و با افزایش دمای آب سطوح ضد عفونی خواهند شد. واترجت ها از کیفیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار هستند به صورتی که عملیات شستشو را در کوتاه ترین زمان به انجام رسانده، کیفیت مطلوب و مورد نظر را به ارمغان آورده و به دلیل دارا بودن طراحی ارگونومیک از خستگی و فشار کاربران جلوگیری به عمل می آورد.
 
گروه صنعتی صمصام همواره تلاش کرده است تا نهایت بهداشت را در تولید محصولات خود رعایت کند تا مشتریان کمال رضایت را داشته باشند.
 
 

ارسال نظر