ماشین الات بسته بندی صنایع غذایی

انواع ماشین آلات بسته بندی مواد غذایی

بسته به نوع غذای بسته بندی شده، بسته بندی انواع مختلفی دارد. برای بسته بندی این مواد غذایی از دستگاه های مختلف بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود. بسته به مدت زمان نگهداری محصول، سبک بسته بندی نیز تغییر می کند.

ماشین الات بسته بندی صنایع غذایی،صمصام

غذاهایی که فسادپذیری بالایی دارند مانند گوشت‌های فرآوری‌شده تازه و اقلام منجمد در بسته‌بندی وکیوم بهترین گزینه هستند، زیرا می‌توانند عمر نگهداری آن را به شدت افزایش دهند. نوع جداگانه ای از دستگاه بسته بندی مواد غذایی یا تجهیزات بسته بندی مواد غذایی برای انجام بسته بندی وکیوم محصولات استفاده می شود.

 

در اینجا انواع دستگاه های بسته بندی مواد غذایی وجود دارد:

 

دستگاه بسته بندی وکیوم مواد غذایی:

 

این یکی از کارآمدترین دستگاه های بسته بندی برای بسته بندی مواد غذایی است زیرا از تازه ماندن مواد غذایی در هوا جلوگیری می کند. از آنجایی که میکروارگانیسم های هوازی مسئول خراب شدن سریع غذاها هستند، به سختی رشد می کنند یا تحت این شرایط بی حرکت می شوند.

 

دستگاه بسته بندی وکیوم مواد غذایی به افزایش عمر نگهداری محصولات غذایی کمک می کند و در نتیجه محصول را برای فروش در فریزر یا واحدهای ذخیره سازی نمایش سرد چندین فروشگاه خرده فروشی مناسب می کند.

 

دستگاه بسته بندی بیسکویت

دستگاه بسته بندی بیسکویت یکی دیگر از تجهیزات بسته بندی مواد غذایی است. برای حفظ دقت بالا در دستیابی به دمای مورد نظر در طول فرآیند بسته بندی مواد غذایی، معمولاً با کنترل کننده دمای دیجیتال الکترونیکی نصب می شود.

 

به طراوت بهینه غذا کمک می کند. جالب ترین جنبه این دستگاه این است که محصولات بسته بندی شده با فید شمارنده اتوماتیک آن که مقدار اقلام بسته بندی شده توسط دستگاه را نشان می دهد به دقت نظارت می شود. این امر نظارت بر تولید روزانه کارخانه را برای شرکت های تولید کننده مواد غذایی آسان تر می کند.

 

بسته بندی تجهیزات بسته بندی مواد غذایی

 

بسته بندی تجهیزات بسته بندی مواد غذایی بسیار رایج است و به طور گسترده توسط بسیاری از تامین کنندگان مواد غذایی استفاده می شود. این می تواند مقدار زیادی از غذاها را قبل از اینکه به صورت نواری به هم بپیچند یا به صورت یک بسته بسته شوند، ذخیره کند.

 

به آن دستگاه باندینگ نیز می گویند. همچنین می‌توان از آن برای بسته‌بندی اقلام کوچک مانند آب نبات چوبی یا هات‌داگ‌های بسته‌بندی جداگانه که برای اهداف اقتصادی باید در کنار هم قرار گیرند، استفاده کرد.

دستگاه کیسه گیری

 

در چندین کارخانه فرآوری مواد غذایی چین محبوبیت دارد. غذاها در این مورد در کیسه، گونی و کیسه بسته بندی می شوند. این دستگاه کیسه بندی برای بسته بندی غلات و غذاهای پودری مانند پودر شیر و شکر رایج است.

 

ماشین های بستن

 

این ماشین های بستن به طور مشابه در بسیاری از کارخانه های مواد غذایی رایج هستند. از این تجهیزات برای بستن سیم های فلزی برای محصور کردن کیسه یا کیسه غذا استفاده می شود.

 

ماشین آلات دربندی

 

ماشین های دربندی در بین تامین کنندگان مواد غذایی شربت و نوشیدنی های غذایی محبوب هستند. این تجهیزات صرفاً برای بسته بندی مواد غذایی استفاده نمی شود بلکه معمولاً همراه با سایر تجهیزات بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود.

 

وظیفه اصلی این تجهیزات بستن مواد غذایی در بطری با قرار دادن درپوش های هواگیر است. این امر در شرکت های تولید کننده سودا رایج است.

 

ماشین آلات تجمع

 

در کنار دستگاه دربندی از ماشین آلات انباشتگی استفاده می شود. این دستگاه امکان تراز مناسب بطری ها را برای پر کردن منظم و سازمان یافته غذاها فراهم می کند. در شرکت های نوشابه و شرکت های آب بطری استفاده می شود.

 

دستگاه های بسته بندی مواد غذایی انواع مختلفی دارند. مهم است که هنگام خرید یکی از این ماشین‌آلات با توجه به نوع غذایی که در حال بسته‌بندی است، انتخاب مناسبی داشته باشید تا از محصولات باکیفیت بهینه با عمر ذخیره‌سازی کاملاً طولانی اطمینان حاصل کنید.

ارسال نظر